Zdrowe nawyki żywieniowe przyszłej mamy

Zdrowe nawyki żywieniowe przyszłej mamy

Kobieta w ciąży wymaga specjalistycznej opieki lekarskiej, ale także należy zwrócić uwagę na obecność w jej diecie bardzo cennych w tym szczególnym czasie składników. Bardzo ważne jest to, aby pamiętać o piciu sporej ilości wody. Zapobiega ona zaparciom oraz nudnościom, na które ciężarne kobiety bardzo często narzekają. Istotnym składnikiem, o jakim trzeba pamiętać, jest kwas foliowy. Pozwala na prawidłowy rozwój płodu, szczególnie oddziałując na układ nerwowy. Znajdziemy go m.in. w zielonych warzywach, jak np. sałata, szpinak, brokuły, kapusta czy brukselka. Występuje także w pomidorach, soczewicy oraz orzechach i pomarańczach. Wchłanianie kwasu foliowego przez organizm usprawniają witaminy z grupy B oraz witamina C. Ponadto kobieta w ciąży powinna otrzymywać odpowiednie ilości żelaza i wapnia. W jej diecie powinny zatem znaleźć się: mięso, jaja, rośliny strączkowe, mleko, pełnoziarniste pieczywo oraz warzywa i owoce. Zakazuje się picia alkoholu. Ważne jest także to, aby pamiętać o dostarczeniu organizmowi – swojemu oraz dziecka – odpowiedniej ilości kalorii. W połączeniu z odpoczynkiem odpowiednia dieta zapewni przyszłej mamie dobre samopoczucie i prawidłowy rozwój dziecka. Przyjmowanie witamin oraz innych składników w formie tabletek, jakie sprzedawane są bez recepty, powinno być konsultowane z lekarzem.