Cynk

Cynk

Jednym z najczęściej spożywanych suplementów diety jest cynk. W produktach spożywczych występuje on przede wszystkim w ostrygach, chudym mięsie, rybach oraz drobiu. Spore ilości cynku spotkać można również w produktach pełnoziarnistych. Dieta osób, które spożywają produkty wysoko przetworzone sprawia, ze nie dostarczają oni odpowiedniej ilości tego składnika mineralnego do organizmu. Cynk, jako mikroelement uczestniczy w przemianach metabolicznych organizmu. Sprawia to, że wpływa on na wszystkie procesy życiowe organizmu. Spożycie odpowiedniej ilości cynku ma wpływ na poziom mineralizacji kości, gojenie się ran, prawidłowe wydzielanie insuliny, pracę układu odpornościowego. Zalecane spożycie dzienne cynku wynosi od 15 do 30 mg. Brak cynku w organizmie powodować może niedokrwistość, zapalenie skóry, utratę organizmu, kurzą ślepotę, zmniejszenie odporności. Cynk ze względu na swój wpływ na prawidłową przemianę materii bardzo często odnaleźć można w suplementach wspomagających odchudzanie. Suplementy zawierają zwykle chelat glicynowy cynku, gdyż jest on o wiele łatwiej wchłaniany przez organizm człowieka, niż inne jego formy. Kapsułki suplementów zawierają zwykle 30 mg cynku w jednej dawce.