Brak żelaza odbija się na naszym zdrowiu

Brak żelaza odbija się na naszym zdrowiu

Anemia nie należy do rzadkości. Choruje na nią sporo osób, które są wycieńczone, nie dbają o siebie i żyją w stresie oraz ciągłym pośpiechu. Bardzo łatwo w takim przypadku zapomnieć o tym, że podawane posiłki powinny posiadać minimum składników koniecznych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednym z nich jest żelazo, którego niedobór prowadzi właśnie do anemii. Jeśli masz problemy z koncentracją, pamięcią i ciągle jesteś zmęczony, warto udać się do lekarza i sprawdzić, czy anemia nie dopadła cię w trakcie codziennej gonitwy. Gdzie szukać ratunku? Jedną z opcji jest zażywanie żelaza w postaci tabletek. Tutaj warto zaopatrzyć się dodatkowo w witaminę C, która ułatwia wchłanianie żelaza przez organizm. Ponadto pierwiastek ten występuje w mięsie, z czego bogatym źródłem cennego składnika jest przede wszystkim wątroba. Znajdziemy go także w rybach, produktach pełnoziarnistych, kakao oraz orzechach. Należy spożywać także twaróg, jaja, warzywa i owoce. Szczególne bogactwo składnika cechuje warzywa strączkowe. Warto pamiętać, że żelazo lepiej wchłania się z produktów pochodzenia zwierzęcego niż roślinnego. Specjaliści zwracają uwagę na ograniczenie ilości spożywanych tłuszczów oraz węglowodanów. Wprowadzenie do diety bogatych w żelazo produktów pozwala odzyskać siły, entuzjazm i pokonać anemię.